Webinar corona en verenigingsrecht

Marjo Vink van Legal Letters organiseert een webinar ” Corona en verenigingsrecht” .

Ik vestig er graag de aandacht op (ik krijg geen enkele vergoeding voor deze ‘advertentie’). Ik kan me echter voorstellen dat als je in deze tijd deze website bezoekt, je met vragen zit over het onderwerp.

Voor bestuurders van verenigingen zijn het lastige tijden. Vanwege de coronacrisis zijn er vele juridische vragen. Legal Letters organiseert daarom een webinar voor verenigingsbestuurders zodat zij weten wat zij kunnen doen en wat zij vooral ook moeten laten om de vereniging zo goed mogelijk door deze moeilijke tijd te loodsen.
************************
Datum:                       Donderdag 2 en 9 april 19.30
Aantal deelnemers: Minimaal 5 en maximaal 10
Duur:                          1 uur
Applicatie:                 Zoom meeting
Doelgroep:                 Bestuurders van kleine en middelgrote verenigingen
Kosten:                       48 euro ex btw
************************
Onderwerpen waarover vragen gesteld kunnen worden:
  • Besturen en bestuursvergaderingen
  • Alv
  • (Digitaal) vergaderen en stemmen
  • Verhoudingen tussen bestuur-alv-commissies
  • Bestuursbenoemingen
  • Aansprakelijkheid van bestuurders en vereniging
  • Lidmaatschap
  • Contributie
  • Opzegging
Het is niet mogelijk om vragen over overeenkomsten te beantwoorden, waaronder ook arbeids- en huurovereenkomsten. Dit valt buiten het verenigingsrecht en de inhoud van de overeenkomst is altijd bepalend en in elke situatie anders. Dat leent zich niet voor een webinar maar moet specifiek per geval bekeken worden. Voor gemeente- en accommodatiezaken kun je je het beste tot de gemeente zelf wenden.
Aanmelden: